Syftet med projektet är att utveckla Burträskbygden som en attraktiv internationell turistisk destination genom att stärka de gemensamma produkterna samt skapa ett värdskap i världsklass.
Målet med projektet är att skapa lättillgängliga försäljningskanaler, utbilda lokala ambassadörer, genomföra varumärkesuppbyggnad, ta fram en ny hemsida.
Projektet består i projektledning, administration, workshops, processledning mål/vision/varumärke, arbete med ny hemsida, studieresor, profilering av varumärket, visningsresor och utbildningar.
Projektnamn: Burträskbygden Experience – en turistisk destination i världsklass
Projektägare: STIFTELSEN EDELVIK
Fond: Landsbygdsfond
Insatsområde 1: insatser för att få ett bättre värdskap för att möta människor som kommer till området.
Beviljat projektstöd: Totalt 1 192 551 kr
Landsbygdsprogrammet 2014–2020: 799 009 kr
Skellefteå Älvdal LAG: 393 542 kr